ilsejacobs.reismee.nl

Inpakken en afscheid nemen!

Lieve allemaal,

Morgen is het zover! Ik vlieg voor 3 maanden naar Ghana toe. We vliegen om 17:50 uur vanuit Schiphol in Amsterdam en komen om 20:30 uur aan in Casablanca, Marokko. Hier hebben we een tussenstop van 4 uur en 20 minuten en vliegen vervolgens om 00:50 uur richting Accra, de hoofdstad van Ghana en landen om 04:20 uur. In Ghana is het 2 uur eerder dan in Nederland.

Het is erg spannend! Ik moet nog niet denken aan volgende week, als ik er al een week ben, maar ik wil het lekker op me af laten komen en genieten van alles wat me te wachten staat! Ik besef dat afscheid nemen niet mijn beste ding is. Afgelopen weekend heb ik een leuk weekend gehad met de nichtjes Jacobs en zijn we uit geweest in Amsterdam, maandag heb ik een leuk afscheidsavondje gehad voor familie en vrienden en gister heb ik nog een gezellig avondje gehad met vriendinnen.

Ik heb de voorbereidingen wel een beetje onderschat. Ik had niet verwacht dat ik zoveel dingen moest regelen voordat ik überhaupt naar Ghana kan gaan. Er wordt ons wel verteld dat er veel voorbereidingen zijn, maar wat is veel en wat moet ik voorbereiden. Ik ben er achter gekomen dat het lastig te combineren is met school! Maar uiteindelijk heb ik alles tot nu toe gehaald op school! (Ik moet nog een paar examens terugkrijgen). Er waren veel voorbereidingen, zoals de reis boeken, vaccinaties halen en medicatie kopen, een visum aanvragen en ophalen bij de ambassade in Den Haag, de Ov-kaart omzetten, een uitwonende beurs aanvragen, een creditcard aanvragen en de bankpas omzetten, je verdiepen in het land, wat kan ik het best meenemen en wat kan ik beter thuislaten (katoenen kleding is bijvoorbeeld makkelijk te wassen met de hand) etc.

Ik heb super veel medische spullen en zelfs voetbaltunetjes van de voetbalvereniging in Ewijk gekregen voor de ziekenhuizen daar waar ik enorm blij mee ben! Deze spullen hebben we onderling verdeeld. Helaas konden we niet alle spullen meenemen…

We hebben maar liefst 2000 euro opgehaald van de donaties!! Dat is enorm veel en ook hier zijn we heel blij mee! We bekijken daar in het ziekenhuis wat ze nodig hebben en besteden dit geld hier aan. Dit laat ik tegen die tijd zeker weten!

Gister heb ik de laatste spulletjes gehaald en mijn koffer en backpack ingepakt. Morgen vertrek ik met papa, mama, Ruud en Tjeu om 12:15 uur richting Schiphol en wordt mijn reis vervolgd!!

Ik vind het leuk als jullie mijn blog lezen en laat gerust een berichtje achter!

Veel liefs,

Ilse

Reacties

Reacties

Susan Wanders

Wat spannend allemaal!!!! Laat het allemaal heerlijk op je af komen en geniet ervan. Ben reuze benieuwd naar je verhalen!!

Ron Magielsen

Het is nu al een groot avontuur lijkt wel, en met al die voorbereidingen en spanningen.
'Ilse, ik wens jou en de rest een goeie reis en een hele fijne vlucht.
Maak heel veel foto's en geniet van alles en nog wat, ik kijk met verlangen uit naar jou reis verslagen.
Veel plezier Ilse, en doe voorzichtig! X

Jacqueline roelofs

Spannend ilse doe voorzichtig maar ga vooral genieten.

Jose Gotz

Goede reis ?? en let op je bagage! Geniet van dut spannende avontuur ????????

Petra

Lieve, lieve Ilse, goede reis en het gaat goed komen. Ga er zeker van genieten. Heel veel liefs van ons allemaal. xxx

Peter en Bianca Poppelier

Ilse laat idd alles maar op je af komen. Probeer er ook zeker van te genieten, want dit zal je wrs nooit meer vergeten.
Liefs van ons

Ria Koopnans degen

Ilse. Goede reis. Geniet ervan en... deze ervaring nemen ze je niet meer af. Even moeilijk nu dat afscheid, ook voor je familie. Maar....heel veel plezier gewenst.
Groetjes Ria

Greet

Lieve Ilse ... even slikken met het afscheid nemen... en dan... volop genieten van dit geweldige avontuur. We volgen je vol spanning en genieten vanuit hier van je reis.
Een dikke knuffel van Theo Greet en niet te vergeten Buster. Ook hij moet je deze zomer missen. Xxx

ELs ,Wouter en loes

HEy Ilse eindelijk is het bijna zo ver,je hebt er al zo lang na uitgekeken, komt allemaal wel goed , en wat zul je straks een rijke ervaring erbij hebben ,goede reis ,veel plezier en vooral genieten van je avontuur in Gana

ELs ,Wouter en loes

HEy Ilse eindelijk is het bijna zo ver,je hebt er al zo lang na uitgekeken, komt allemaal wel goed , en wat zul je straks een rijke ervaring erbij hebben ,goede reis ,veel plezier en vooral genieten van je avontuur in Gana

ELs ,Wouter en loes

HEy Ilse eindelijk is het bijna zo ver,je hebt er al zo lang na uitgekeken, komt allemaal wel goed , en wat zul je straks een rijke ervaring erbij hebben ,goede reis ,veel plezier en vooral genieten van je avontuur in Gana

Jos,els Wouter en loes

En Dikke kus van ons allemaal !

angela

Lieve Ilse, heel veel sterkte met t afscheid op Schiphol en ik weet zeker dat dit een geweldige stage voor je wordt! Geniet van alles en...werk ze ????

Peter Coolen

Heel veel succes in Ghana. Doe je ding, maar geniet vooral van het land en de mensen. Zet 'm op.

Tiny Derks

Ilse, je zult veel ervaringen opdoen, geniet ervan

Robert loermans

Hey Ilse . Leuk dat je deze stap zet
.een unieke ervaring. Laat het allemaal op je afkomen en geniet er vooral van . Ook heel veel plezier daar en succes . Groetjes.x

paul buiks

Hoi Ilse, veel succes. Laat alles maar op je af komen komt goed.

Jacqueline roelofs

Hoi ilse
Nu al een mooi verhaal en veel indrukken. Ben benieuwd naar de rest xxxx

Joke

Lieve ilse ik mis je super erg list joke en Julia
Doeideoidoei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!